banner23

banner26

banner24

banner25

Türk oyun sektörüne destek artıyor

Türk oyun sektöründeki artışın yazılımcılarda oluşturduğu cesareti desteklemek adına GameTech programı hayata geçirildi. Bu program ile Türkler'in sektördeki yükselişini artırmak hedefleniyor.

TEKNOLOJİ 29.08.2020, 09:02
Türk oyun sektörüne destek artıyor
banner34

İTÜ Çekirdek GameTech programı, İTÜ ARI Teknokent ve Teknoloji İle Üretelim platformu birlikteğinde başladı. Söz konusu programla oyun sektörünün desteklenmesi ve Zynga örneğinde olduğu gibi sektörde önemli başarılara imza atılması amaçlanıyor.

350 Bin TL'lik ödül

Teknoloji İle Üretelim; Lenovo'nun girişimiyle FutureBright Group, Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı, İTÜ ARI Teknokent, Başarsoft, Arena Bilgisayar, Index Grup, Koyuncu Elektrik, Penta Bilgisayar ve Techdata Bilgisayar Sistemleri'nin bir araya gelerek kurduğu bir platformdur. Teknoloji İle Üretelim Platformu "GameTech" programıyla, oyun teknolojileri alanında yeni teknolojiler geliştiren girişimcilerin desteklenmesini, oyun sektöründe yeni istihdam alanlarının açılmasını ve yatırımcıların dikkatinin bu sektöre çekilmesini hedefledi. Programa başvuran girişimciler için verilecek ödül 350 bin TL olarak belirlendi. 

Konuyla ilgili açıklama yapan Teknoloji İle Üretelim Platformu Sözcüsü ve Lenovo Türkiye Genel Müdürü Emre Hantoğlu, "Oyun deneyimini geliştiren teknolojilerden, oyuncu destek mekanizmalarına kadar oyun sektörünü destekleyici sektörlerde girşim geliştiren herkesi GameTech programına davet ediyor dedi.

Türk yazılımcılar artık daha cesur

Piyasanın yükşelişine değinen Emre Hantoğlu, “E-spor tüm dünya genelinde ve ülkemizde yükselişte olan bir trend olarak büyük kitlelere ulaşıyor. Türkiye de bu alanda önemli bir potansiyele sahip. 2019, ülkemiz ve bölgemiz için zor ama yine de güzel bir yıl oldu. Markaların espora bakış açısı değişti, daha bilinçlendiler, etkinlik sayısı arttı, oyun pazarı TL bazında büyüdü. Oyun şirketlerinin espora yatırımları arttı. E-sporun büyümesinin önemli nedenlerinden biri ise Türkiye E-Spor Federasyonu'nun kurulması oldu. Pandemi ile birlikte evde kalma süreci bu büyümeyi hızlandırdı. Yeni nesil teknolojilerle oyun severleri daima bir adım öteye taşımayı hedefleyen oyun dünyası, sadece eğlenmek ya da vakit geçirmenin çok ötesine geçerek e-spor gibi yepyeni sektörlerin de doğuşuyla bugün milyarlarca insana dokunuyor. Türkiye oyun pazarı ise geçtiğimiz sene 800 milyon dolar büyüklüğündeydi. Önümüzdeki yıllarda bu hacmin katlanarak büyüyeceğine ve 1 milyar doları aşacağına inanıyorum. Dünyaca ünlü oyun geliştiricisi Zynga’nın 1.8 milyar dolara Türk oyun firması Peak Games'e yatırmasının ardından hyper-casual (hiper basit) oyunlar üreten bir diğer Türk oyun firması olan Rollic'i de 168 milyon dolara alması Türk yazılımcıları daha da cesaretlendirdi.” ifadelerini kullandı.

23°
açık